اقتصادیبازاریابی و کسب و کار

اثر پاسخ‌گویی به شکایت مشتری

آمار ویژوال مربوط به تاثیر پاسخ به شکایت توییتری مشتری

این پست در سال 2022 در پیج اینستاگرام ویژوال پدیا منتشر شده است. در این پست اینستاگرامی به شکل تصویری اثر پاسخ‌گویی به شکایت مشتری را تصویری و ویژوال کردیم. (منبع) .

اثر پاسخ‌گویی به شکایت مشتری
اثر پاسخ‌گویی به شکایت مشتری

پاسخ‌گویی به شکایت مشتری

همان قدر که پاسخگویی به مسائل مشتریان اهمیت دارد، سرعت در پاسخگویی نیز اهمیت دارد.

پژوهش نشان میدهد که برند با پاسخگویی فوری به مسائل مشتریان، میتواند ارزش بیشتری خلق نماید.

هنگامی که یک شرکت هواپیمایی در عرض پنج دقیقه یا کمتر به توییت یک مشتری پاسخ می‌دهد، آن مشتری مایل خواهد بود در ماه‌های آینده تقریباً 20 دلار بیشتر برای بلیط آن خط هوایی بپردازد.
به طور مشابه، مشتریان شرکت های ارائه دهنده اینترنت زمانی که در عرض پنج دقیقه پاسخ دریافت می کردند، مایل بودند 17 دلار بیشتر در ماه برای خدمات اینترنت بپردازند.

هنگامی که زمان پاسخگویی بیش از 20 دقیقه طول کشید، مشتریان خطوط هوایی فقط حاضر بودند 3 دلار بیشتر بپردازند. و در پاسخگویی پس از یک ساعت، مشتریان فقط حاضر بودند 2 دلار بیشتر بپردازند.

نکته کلیدی این است که شرکت ها برای ایجاد حس خوب نسبت به برندشان، باید سریعتر از انتظارات مشتری، به آنها پاسخ دهند.

متوسط زمانی که مشتری انتظار دارد تا کسب و کارها در کانال های مختلف به آنها پاسخ بدهند، متفاوت است به عنوان مثال مدت زمان مورد انتظار برای رسیدن به پاسخ در تماس تلفنی 5 دقیقه، در شبکه های اجتماعی 1 ساعت و از طریق ایمیل 24 ساعت می باشد.

منبع: HBR

How Customer Service Can Turn Angry Customers into Loyal Ones,” Wayne Huang et al

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ویژوال پدیا را در اینستاگرام دنبال کنید
ویژوال پدیا را در اینستاگرام دنبال کنید

تحریریه ویژوال پدیا

ویژوال پدیا با همکاری محمدرضا ثقفی و سید حمیدرضا عظیمی به عنوان یکی از مجموعه‌های همکار در پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت به منظور ارائه آمار در قالب تصویر و ویدئو در سال 1399 راه‌اندازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا